Dat blijkt uit een inventarisatie van Allestoringen.nl.
Die website registreert op basis van informatie afkomstig van sociale media
en zoekopdrachten in Google storingen bij onder meer telecomproviders,
banken en kabelbedrijven.

ABN Amro kende in september volgens de website zes storingen waardoor
internetbankieren, bankieren via de mobiele app en/of betalingen via de
internetkassa iDeal tijdelijk niet mogelijk waren.

ING had volgens Allestoringen.nl vijf maal last van een storing, en zowel
Rabobank als SNS hadden tweemaal problemen. In augustus hadden ABN-Amro,
Rabobank en SNS Bank geen storingen en ING slechts één storing.

“Vooral het hoge aantal problemen bij ABN Amro is opvallend. In juli waren
rekeninghouders bij deze bank ook al zeven maal het slachtoffer van
storingen. Daarmee heeft de bank het hoogste aantal storingen van alle
banken van Nederland.”, aldus Tom Sanders, mede-oprichter van
Allestoringen.nl

Woensdagochtend 3 oktober ondervonden klanten van ABN Amro wederom problemen
bij internetbankieren, maar deze storing was slechts van korte duur.

De woordvoerder van ABN Amro bevestigde woensdag, na aanvankelijk te
ontkennen, in tweede instantie dat het aantal storingen in september
inderdaad is toegenomen ten opzichte van augustus. In september zijn er
volgens de bank drie grotere, en twee kleinere storingen geweest. Over de
oorzaak wil de bank niets kwijt.

Lees ook:

Zo halen criminelen je bankrekening leeg

Fraude internetbankieren stijgt met 14 procent in eerste
half jaar

Nederlandse klanten boos op Deutsche Bank door gebrekkige
ICT

Zo kun je toch veilig internetbankieren met een
e.dentifier2 van ABN Amro

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl